Hogyan készítsünk egyszerűen Android alkalmazást
Ha szeretnétek egyszerűen android alkalmazás készíteni, akkor elég gyorsan és egyszerűen nekiláthattok ennek!
- Tudatában kell lennünk a az MIT App Inventor címének.
- Kell rendelkeznünk egy JAVA futtatói környezettel. (Ha ez nincs, innen letölthető!)
- És ami az egyik legfontosabb, egy kis kreativitásra! 🙂
Első lépés:
Ha megvan a google fiókod, kattints a fent említett “MIT App Inventori” linkre! Valami hasonlót fogsz látni:
Itt kattintsa a “Use MIT App Inventori” gombra, és ha be vagy jelentkezve a google fiókodba, akkor megjelenik előtted az eddig készített programjaid listája. Mivel ez lesz az első programod ezért a New gombra kattintva létrehozhatsz egy új projectet!
Miután létrehoztad, megjelenik előtted a a vizuális fejlesztői környezet:
A baloldali hasábban láthatóak a használható komponensek. Ezeket tudjuk használni a középső hasábban látható képernyőn. Egyszerűen csak annyi a dolgunk, hogy a használni kívánt komponenst behúzzuk a középső hasábban lévő képernyőre. A jobboldali hasáb a komponensek tulajdonságainak megváltoztatására szolgál!
Készítsük el a “Helló Android!” egyszerű programunkat!
Helyezzünk el a képernyőn két komponenst ehhez a kis programhoz! Az első komponens legyen a “Basic” menüből a “Label” komponens! A jobboldali hasábban végezzük el a következő beállításokat a Label komponensünkön:
- “FontBold” Pipáljuk be
- “FontSize” adjunk neki 26-os értéket
- “Text” Töröljük ki, és hagyjuk üresen
- “TextAlignment” Állítsuk center-re
- “Width” Állítsuk “Fill parent…” értékre
A második komponens amit elhelyezünk a képernyőn, az a “Sensors” fül alatt található, a neve pedig “AccelerometerSensor”. Ez egy úgynevezett invisible komponens, ami azt jelenti, hogy valójában nincs vizuális megjelenése a képernyőn, hanem csak háttérmunkálatokat végez!
Ha ezzel mind megvagyunk, akkor kattintsunk a jobb felső sarokban az “Open the Blocks Editor” gombra! Le fogunk tölteni egy java filet, amit ne mentsünk, hanem nyissuk meg a java futtatói környezettel!
Megnyílik a Blocks editor. Nem túl bonyolult a kezelőfelülete! A baloldali hasáb itt is a használható komponenseket tartalmazza 3 kis fülön.
- “Built-In” – Ez tartalmaz minden felhasználható általános programozáshoz szükséges komponenst.
- “My Blocks” – Itt azoknak az elemeknek a komponenseit találhatjuk, amelyeket MI helyeztünk ez előzőleg a képernyőn!(Most pl: “Label” “AccelerometerSensor”)
- “Advenced” – Erről most nem írnék, mivel ez a mi programunkhoz most nem kapcsolódik. Akit érdekel, számtalan leírást talál az egyéb kiegészítő haladó komponensekről!
Először is menjünk a “My Blocks” fülre és nyissuk ki a “AccelerometerSensor1” komponenseit! A zöld kis puzzle darabok közül válasszuk ki a “AccelerometerSensor1.Shaking” darabot és húzzuk a jobb oldali hasábba. (Ez a komponens azt figyeli, hogy rázzák-e a készüléket.) Ha ezzel megvagyunk, a “Label1” komponenseit nyissuk ki. Ezen belül keressük ki a “Label1.Text” feliratu kis puzzle darabkát, és helyezzük el az előbb lerakott “AccelerometerSensor.Shaking” puzzleba! Láthatjuk, hogy a kis puzzle darabok összeilleszkednek, azonban a most lerakott komponens végéről hiányzik még egy darab! Ide kell raknunk a “Built-In” fül alól a “Text” komponenseket kinyitva egy “text” komponenst! Az új “text” komponensen írjuk át a text feliratot erre: “Helló Android!”
Így néz ki a Bolcks Editor ha mindent jól csináltunk:
Nincs más dolgunk, mint megnyomjuk a “Save” gombot és bezárjuk a block editort! Ezután visszatérünk a webes vizuális szerkesztőfelülethez és szintén a jobb felső sarokban a “Package for Phone” legördülő menüből kiválasztjuk a “Download to ths Computer” gombot! Ezután vár egy kicsit a rendszer, majd kijön egy letöltés, ami már a kész apk alkalmazásunk lesz, amit bármely android készülékünkön használhatunk!
Kommentek
Powered by Facebook Comments